Topeng muka anti-kedut

Kerana beberapa sebab, sejak perkembangan pesat kosmetik suntikan dan perkakasan, pakar kecantikan melihat sedikit pada mereka yang masih bersedia menjaga keadaan kulit di rumah.Memakai topeng muka yang menyegarkanPenggunaan topeng muka anti kedutan dipercayai tidak berkesan, tetapi tidak berhasil. Seorang pakar herba mahir dengan yakin menyatakan bahawa anda tidak tahu memasaknya dengan betul.

Peraturan untuk penggunaan topeng anti-kedut

Agar topeng muka yang digunakan di rumah berkesan, beberapa syarat mesti dipenuhi.

  1. Penyediaan kulit wajah.Berapa kali anda mengatakan bahawa membersihkan adalah kunci untuk kulit yang sihat. Namun, atas sebab tertentu, banyak wanita melewati fasa ini atau tidak memperlakukannya dengan cukup teliti. Namun, kulit bersih "berfungsi" setelah menggunakan topeng 30% lebih berkesan. Ingat, sebelum menggunakan komposisi di wajah anda, anda perlu membersihkan kulit anda dengan losyen atau toner terlebih dahulu. Dengan kulit berminyak, kotoran dan sisa-sisa solekan dibasuh dengan busa atau mengelupas dan dengan kulit kering dengan air jernih.
  2. Menyiapkan komposisi topeng.45% reaksi alahan pada wanita berlaku kerana mereka gagal memeriksa tarikh luput komponen topeng anti-kedut. Dan itu mesti dilakukan. Dan disarankan untuk hanya menggunakan bahan semula jadi. Adalah lebih baik untuk menguji alergi terlebih dahulu dengan menggunakan sedikit topeng pada celah siku. Sekiranya selepas 15 minit tidak ada reaksi alahan, maka selamat digunakan.
  3. Aplikasi produk.Topeng hendaklah disapu dengan lembut pada wajah dengan tangan yang bersih. Mekaniknya adalah seperti berikut: komposisi diaplikasikan dari bawah ke atas sepanjang garis urut (dari leher hingga garis rambut). Kemudian bergerak dari lipatan nasolabial ke telinga dan dari dagu ke cuping telinga. Lapisan seterusnya hendaklah disapu di kawasan sekitar bibir dan mata. Sekiranya topeng mengandungi bahan aktif, jangan sapukan ke bibir dan sekitar mata. Setelah menggunakan produk sepenuhnya, tarik dan hembuskan nafas beberapa kali. Anda boleh berbaring dan menutup mata anda. Ketahuilah bahawa topeng muka tertentu, terutama yang mempunyai buah dan buah, dihapuskan. Oleh itu, cubalah melindungi pakaian anda terlebih dahulu. Dianjurkan untuk meletakkan rambut di topi mandi dan menutup bahu dan dada dengan tuala.
  4. "Jangka hayat" topeng.Rata-rata, diperlukan sekitar setengah jam untuk melindungi topeng dari kedutan. Kali ini cukup untuk bahan aktif mula mempengaruhi lapisan atas epidermis. Namun, jika anda mengalami sensasi terbakar, gatal-gatal, atau kemerahan, atau gatal-gatal, segera bilas topeng dengan air. Sekiranya berlaku, minum ubat anti-alergi ringan dan berjumpa doktor jika boleh.
  5. Tanggalkan topeng.Pilihan yang ideal adalah menanggalkan topeng dengan teliti dengan tuala lembap atau span terlebih dahulu. Inilah yang dikenali sebagai pembersihan lembut. Dan kemudian basuh dengan air sejuk atau suam tanpa menggunakan sabun. Sekiranya anda adalah pemilik kulit kering, topeng anti-kedut dicuci dengan air suam, tetapi dengan produk berminyak, ia dibasuh dengan air sejuk. Setelah mengeluarkan sisa-sisa topeng, pelembap harus disapu pada kulit wajah.

Jenis krim apa yang hendak dipilih untuk wajah?

  • Untuk kulit kering, anda harus memilih krim dengan tekstur padat yang menyuburkannya secara intensif.
  • Krim berasaskan zink dengan kesan pencerahan sesuai untuk kulit berminyak.
  • Walau bagaimanapun, produk hypoallergenic terbukti sangat baik dalam merawat kulit sensitif.

Topeng anti-kedut dengan gelatin

Gelatin terbuat dari kolagen haiwan dan oleh itu sangat berkesan dalam penjagaan kulit rumah. Topeng muka dengan gelatin membolehkan anda menyelesaikan beberapa masalah sekaligus: ia memberi keanjalan kulit, membersihkan pori-pori dan menghilangkan warna kulit. Gelatin juga mempunyai kesan pelembutan pada kulit.

  • 1 sachet gelatin;
  • 1/2 cawan jus buah segar (pilih yang sesuai untuk jenis kulit anda)

Cara membuat topeng di rumah:

Masukkan agar-agar dan jus buah ke dalam periuk kecil dan panaskan perlahan-lahan di atas api kecil, kacau selalu, sehingga gelatin larut sepenuhnya.

Masukkan campuran ke dalam peti sejuk sehingga pekat tetapi tetap cukup cair untuk disapu ke wajah anda. Sapukan komposisi ke wajah dengan berus setelah membersihkan kulit dengan teliti. Jangan menyentuh bahagian mata. Selepas memakai topeng, anda perlu berbaring, berehat dan biarkan topeng sehingga kering sepenuhnya. Setelah menanggalkan topeng, basuh wajah anda dengan air bersih dan sejuk, tetapi jangan lap dengan tuala. Tunggu sehingga air kering dan kelembapan yang diperlukan telah diserap oleh kulit.

Topeng anti kedut pisang

Untuk topeng pisang, anda memerlukan bahan berikut:

  • 1 pisang masak;
  • satu sudu teh krim masam pekat;
  • Jus setengah lemon.

Cara membuat topeng di rumah:

Anda perlu mengisar pisang dalam pengisar, menambah krim masam ke jisim homogen dan campurkan dengan teliti. Perah jus setengah lemon dengan garpu dan tuangkan ke dalam campuran.

Setelah meletakkan topeng pada wajah, anda harus menunggu lapisan pertama kering dan memohon semula lapisan komposisi demi lapisan sehingga anda telah menggunakan semua campuran yang telah disediakan. Ia boleh memakan masa sehingga 1 jam, tetapi hasilnya sangat berbaloi. Apabila lapisan terakhir telah digunakan, tunggu sehingga kering dan kemudian lepaskan topeng. Kemudian basuh muka anda dengan air suam bersih.

Wanita memakai topeng yang menyegarkan

Topeng anti-kedut Cleopatra

Untuk topeng Cleopatra, anda memerlukan ramuan berikut:

  • Jus setengah lemon;
  • 2 sudu besar tanah liat biru;
  • 1 sudu krim masam;
  • 1 sudu teh madu.

Cara membuat topeng di rumah:

Campurkan semua bahan dalam bahagian yang sama sehingga rata. Sapukan komposisi pada wajah, mengelakkan kawasan di sekitar mata. Topeng ini dicirikan oleh sedikit sensasi kesemutan yang hilang dalam 2-3 minit. Selepas 20 minit, bilas topeng dan sapukan pelembap. Perlu diingat bahawa keberkesanan topeng ini tidak segera muncul. Lebih baik melakukan prosedur sedemikian seminggu sekali, dan setelah 12-15 hari anda akan melihat hasilnya. Kulit menjadi lebih kencang dan segar.

Melicinkan topeng anti-kedut kentang

Untuk melicinkan kedutan kentang di rumah, anda memerlukan bahan berikut:

  • dua kentang rebus;
  • 5 gram gliserin;
  • 2, 5 sudu teh krim masam;
  • 2, 5 sudu teh susu;
  • satu sudu teh minyak bunga matahari.

Cara membuat topeng di rumah:

Tumiskan kentang masak hingga sebati, masukkan semua bahan lain dan kacau. Sapukan ke wajah, biarkan selama 15-17 minit. Bilas residu dengan air suam dan bersih. Selepas beberapa minit, sapukan pelembap. Pergi ke cermin. Siapa yang ada di sini, kita ada yang paling cantik?